هورمون شناسی


 

هورمون ها برای سلامتی روحی و جسمی بدن ضروری هستند به طوری که یک عدم تعادل در هر یک از هورمون های بدن می تواند سلامت روحی و جسمی فرد را تهدید کند. تشخیص عدم تعادل هورمون های بدن برای برنامه ریزی یک پروسه درمانی مناسب ضروری است.

 

هورمون ها در واقع پیام های شیمیایی هستند که پس از رسیدن به بافت هدف، بر روی بافت آن تاثیر می گذارند. برای اینکه اجزا در بهترین حالت خود باقی بمانند، بدن باید دائما تعادل هورمونی را در وضعیت مطلوب نگه دارد. به علت پیچیدگی زیاد این سیستم، معمولا عدم تعادل هورمونی فقط از یک نوع هورمون ناشی نمی شود. در واقع در اکثر موارد، مشکل، یک سری از هورمون ها را درگیر می کند و از حالت تعادل خارج می کند. بعلاوه یک اختلال در تعادل هورمون هایی که توسط یک غده ترشح می شوند می تواند باعث اختلال در کارکرد صحیح سایر غده ها و سیستم ها نیز شود.

 

برای دست یابی به تعادل مناسب از هورمون ها در بدن، ابتدا نیاز است که سطح هورمون ها به طور دقیق و مناسب بررسی شود، در این راستا آزمایشگاه پاتوبیولوژی هستی با استفاده از تکنیک ها و دستگاه های به روز و پرسنل مجرب، مفتخر به انجام تست های هورمونی به صورت دقیق و قابل اطمینان در سطح شهر می باشد.

 

 

لازم به ذکر است که جواب تست های هورمونی در کمترین زمان ممکن آماده ارائه به مراجعه کنندگان محترم می باشد.